1,4 milliárdért vásárolja be magát az IoT-piacra a Cisco

Közel másfél milliárd dolláros felvásárlással indítja az évet a Cisco. A növekedési modelljét régóta agresszív akvizíciós politikára alapozó vállalat a még mindig csak szárnyait bontogató IoT-piac egyik legfontosabb szereplőjét, az amerikai JasperTechnologiest szerzi meg, és az akvizícióra alapozva egy új, IoT fókuszú szoftveres divíziót és létrehoz. A tranzakciót a Cisco készpénzzel és részvényekkel fedezi, a Jasper vezérigazgatója pedig az új üzletágat fogja a továbbiakban vezetni.

A Jasper 2004-es alapítású, fennállása óta mintegy 200 millió dollár tőkét vont be, a TechCrunch befektetési adatbázisa szerint legutóbb két éve kapott egy nagyobb, 50 milliós tőkeinjekciót. A cég tavaly már elkezdte előkészíteni a tőzsdére lépést, egymilliárd dollár feletti értékeléssel számolva. A Cisco ajánlata ennek fényében kedvezőnek tűnik - a korai befektetők garantáltan nagyot kaszálhatnak, a Jasper globálisan népszerű platformja pedig komoly hardveres (elsősorban hálózati oldali) támogatást kap és a világ egyik legerősebb értékesítési hálózatának segítségével növekedhet tovább.

A cég egy egységes kódbázisú, skálázható és egyedi igényekhez szabható szoftveres IoT platformot kínál. A Control Centernek gyakorlatilag az IoT-piacon szóba jöhető összes alkalmazási területen (autóipar, gyártás, vagyonbiztonság és épületautomatizáció, logisztika, kereskedelem, fizetési végpontok) vannak ügyfelei – a Jasper szerint száz országban mintegy három és félezer, emellett a cég 27 mobilszolgáltatóval áll szoros együttműködésben. A Jasper tavaly a Microsofttal, a Salesforce-szal és az SAP-val is szorosabbra fonta a szálakat.
 

Amellett, hogy a Cisco a felvásárlással egycsapásra komoly piaci részesedést, rengeteg nagy ügyfelet és kipróbált technológiát vett, a portfóliójából eddig hiányzó szoftveres kompetenciát is megszerezte. A hálózati eszközök, érzékelők piacán a hardver fokozatosan tömegtermékké válik (ahogy igaz ez a szerverekre, tárolókra is), az igazi versenyelőnyt egyre inkább a szoftveres alapok tudják biztosítani. Ezt viszont házon belüli, saját kutatás-fejlesztéssel hosszú és rizikós folyamat kialakítani, a Cisco pedig kifejezetten arra rendezkedett be, hogy kívülről nagy hatékonysággal tudjon integrálni (szervezeti és termékszinten egyaránt) kisebb, specializált cégeket.

A nagy felhős szolgáltatók mellett – Microsoft (Azure IoT Suite), Amazon (AWS IoT), IBM (Bluemix, IoT Cloud Open Platform for Industries), Oracle (IoT Cloud Service), SAP (HANA CP), GE (Predix) – a jövőben a Cisco is teljeskörű IoT platformot tud kínálni. Ráadásul, mivel a tengernyi eszköz közötti adatforgalom jó része Cisco hálózati eszközökön fut, a vállalat kihasználhatja ennek minden előnyét, és szoros szoftveres-hardveres integrációval növelheti az adatfolyam feldolgozási hatékonyságát.

Az sem elhanyagolható szempont, hogy az IoT platformok tipikusan a "mint szolgáltatás" üzleti modellben érhetőek el, ami szintén jól illeszkedik a Cisco terveibe, hiszen a vállalat az általános iparági trendhez hasonlóan forgalma egyre nagyobb részét próbálja átterelni előfizetéses, kiszámítható bevételt biztosító modellbe.

Forrás: hwsw.hu

Képzések és tanfolyamok

Melyik Cisco Hálózati Akadémiai képzés az Önnek legmegfelelőbb?
Képzések részletei »

Eseménynaptár

A Cisco Hálózati Akadémia eseményei és rendezvényei
Tovább a naptárhoz »